woensdag 3 februari 2016

Een saaie winkel gaat het niet redden!

Er is al veel geschreven over fysiek winkelen of online winkelen.
Als ondernemer moeten we beide onderdelen op orde hebben.
Om het te winnen van diegene die enkel kiezen voor een Webshop, moeten we een aantal zaken goed geregeld hebben.

Je zal vernieuwend moeten zijn in zowel assortiment als interieur.
Een interieur neerzetten waar de komende 5 √† 10 jaar niets mee gebeurd is pass√©.
Het assortiment zal verrassend moeten zijn. Naast het vaste assortiment, zal er geregeld iets nieuws moeten zijn en welke speciaal de aandacht krijgen in de winkel door het opvallend te presenteren en te laten proeven, maar ook nieuws communiceren op je website en op Facebook.

Zorg dat sfeerbeelden geregeld gewisseld kunnen worden. Zie hiervoor een eerder blog over Textielframes. Er moet geregeld wat gebeuren in je winkel met sfeer en beleving.

Vakkennis van de medewerkers is cruciaal, anders kan men net zo goed via een webwinkel bestellen.
Juist die extra aandacht, klantvriendelijkheid, belangstelling, enthousiasme en vakkennis zijn zaken waarmee je het kan winnen. Wij merken sterk dat de klant in de watten gelegd wil worden. 
Wees daarom ook flexibel. De klant waardeert die extra aandacht en service. 

De eerste aanblik van je winkel moet er uitnodigend en netjes uitzien. Zoals al eerder geschreven, kijk geregeld, ja eigenlijk elke dag door de ogen van de passant en klant. Klopt het aan de buitenkant met wat ze binnen aantreffen of wat je binnen wil uitstralen en uitdragen.

In deze tijd moet het op alle fronten kloppen dan kunnen we overleven en een mooi renderend bedrijf neerzetten, die kans van slagen heeft ook voor de toekomst.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten