dinsdag 1 december 2015

Gevelreclame vaak een sluitpost, 7 TIPS




Laatst een blog geschreven over het onderhoud van de buiten-/gevelreclame. Nu de vraag waarom de buiten-/gevelreclame bij nieuwbouw, verbouw of overname vaak een sluitpost is. 

Als ik Nederland vergelijk met België, zie ik meer indrukwekkender en opvallender gevelreclames, vooral bij de foodsector. Oké, de regels zijn in België soepeler, maar de mogelijkheden worden daar in veel gevallen beter benut en word er meer geld aan uit gegeven

Een winkel word voor € 100.000 tot € 300.000 verbouwd en dan op het laatste moment, o ja de buitenreclame moeten we ook nog. En dan is opeens bv. € 3000,- voor de totale buitensigning een onoverkomelijk bedrag. Terwijl dit je visitekaartje is en je hierdoor klanten van buiten naar binnen moet krijgen. 

Wat kost een advertentie in de plaatselijke krant?? Die toch relatief hoge bedragen worden wel geaccepteerd. Ik blijf het apart en kortzichtig vinden, maar dat komt waarschijnlijk dat ik in de buitenreclame zit:)

Verder wordt er vaak in een te laat stadium aan de buitenreclame gedacht. Het blijkt dan dat de projectontwikkelaar of architect voorschriften en regels hebben opgesteld. Het gebeurd regelmatig dat we ontwerpen en offerte hebben gemaakt en de opdracht tot productie krijgen en dat men dan erachter komt dat er voorschriften en regels zijn waar aan gehouden moet worden.
Nog lastiger word het als deze regels niet overeenkomen met de normen en huisstijlboeken van de diverse organisaties.
De tijd die overblijft om de reclame te realiseren voor een opening, is dan vaak aan de korte kant en zorgt ervoor dat er niet echt 'uitgepakt' kan worden. En dit is een gemiste kans. Als het goed is moet de gevelreclame jaren mee.
Het is je visitekaartje, het eerste wat de klant en passant ziet! 

7 adviezen om optimaal gebruik te maken van de buiten- gevelreclame:


1) Reserveer tijdens de voorbereiding van nieuwbouw of verbouw een bedrag voor de complete Signing, zowel buiten als binnen.
2) Denk goed na over wat je reserveer, wees daar niet te karig mee, het gaat om continu reclame van je bedrijf!
3) Laat je goed informeren bij het reclame/signbedrijf naar de mogelijkheden.
4) Zorg dat je op de hoogte bent van de regels die er wellicht zijn bij de projectontwikkelaar ed.
5) Laat de vergunningaanvraag bij de gemeente over aan je reclamebedrijf, die ook de juiste tekeningen en materiaalkeuzes kunnen verantwoorden.
6) Maak gebruik van LED verlichting en niet meer van TL verlichting.
7) Doe eens anders dan de massa, Indien niet gebonden aan huisstijl- en norm regels van organisaties, 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten