maandag 20 april 2015

Hoe wil je overkomen met je winkel?

Laatst had ik een afspraak bij een slagerij, waar zowel het exterieur (gevel) en het interieur niet overeen kwam met wat ik in de toonbank zag liggen. Mooie producten, Ambachtelijk/Bourgondisch gepresenteerd, maar ik miste wat. Wat is dat? Toen ik voor de winkel stond en binnenkwam werd ik niet uitgenodigd door de entourage. Gelukkig wel door de hartelijke slager en het personeel. Dat maakte veel goed, maar toch het plaatje klopte niet.

Jammer, ik ben ervan overtuigd dat er meer te verdienen valt voor deze winkelier.
Natuurlijk kunnen we niet allemaal de winkel verbouwen, maar met kleine veranderingen, zeker met de huidige druktechnieken op oa. textieldoeken en afdruk op hout, kan veel bereikt worden tegen geringe kosten. Denk aan kleur, beleving, communicatie en verlichting.

En in deze tijd, waar iedereen het heeft over crisis zus en crisis zo, waardeert een klant, maar ook je personeel het extra dat jij als ondernemer dit negatieve denken en gepraat ombuigt in positief handelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten